5 sposobów na nudę w programach motywacyjnych

Jak wynika z badania „Zaangażowanie 2022. Raport”, przeprowadzonego przez firmę Empulse, aż 12% jego uczestników przyznaje, że nie angażuje się w swoją pracę. A amerykański instytut Gallupa też dodaje swoją gorzką wisienkę na ten tort: według niego niezaangażowani pracownicy kosztują nas 11% globalnego PKB.
Sporo, prawda?

W dzisiejszym wpisie opowiemy Wam, jak przeciwdziałamy temu w aplikacji teambooster. Program motywacyjny dla pracowników nie musi być nudny i podobny do innych rozwiązań dostępnych na rynku. Po pewnym czasie każdy z nas przywyka do dobrze znanego systemu, a co za tym idzie — możemy zaobserwować spadek zaangażowania w program motywacyjny.

W aplikacji teambooster działamy właśnie tak:

  1. Nowy sezon = nowa mapa

Każdy sezon trwa 3 miesiące. To oznacza, że w tym czasie użytkownicy poruszają się po mapie związanej z historią, którą chcemy opowiedzieć. Motywem przewodnim mapy może być na przykład dyscyplina sportu. Przypuśćmy, że wybieramy maraton biegowy. Na mapie znajduje się wówczas pełna trasa — stadion i tory dla uczestników. Wszystko tak, jak w rzeczywistej dyscyplinie sportowej. Aby sceneria zyskała dynamikę, możemy dodać ruszające się gify. 

Na mapie pozostawiamy miejsce na umieszczenie przycisków, czyli odnośników do poszczególnych misji edukacyjnych, wyzwań dla uczestników czy rankingu. Umieszczamy tam więc wszystko, co jest potrzebne, aby uczestnicy mogli brać udział w rywalizacji. 

  1. Zmiana historii

Jak sprawić, aby motywacja uczestników nie spadała? Nie przyzwyczajamy ich do jednej historii! W każdym nowym sezonie, oprócz dodania kolejnej mapy, dzieje się coś innego. I tak — po skończonym, pełnym przygód maratonie — przechodzimy do wyścigów na kajakach. Użytkownicy w zespołach zmagają z wodą i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Do pokonania mają rwące wodospady, a czasem na trasie pojawi się nawet krokodyl! Nigdy nie wiadomo więc, co stanie się podczas wyprawy. 

  1. Rozstrzygnięcie poprzedniego sezonu 


Rozstrzygnięcie poprzedniego sezonu odbywa się zawsze po trzech miesiącach rywalizacji. To czas na podliczenie wszystkich monet i punktów uczestników oraz sprawdzenie, jak poradzili sobie z wyznaczonymi zadaniami. Następnie w aplikacji teambooster umieszczamy podsumowanie, aby każdy użytkownik mógł sprawdzić swoją pozycję lub swojej drużyny w rankingu. 

  1. Nowe cele sezonowe 

W aplikacji teambooster cele zmieniają się z każdym sezonem. Uczestnicy walczą, by osiągnąć wyznaczone cele, np. sprzedaż na określonym poziomie. Gdy im się to uda, otrzymają nagrody. Aby dodać dynamiki rozgrywce, kilka pierwszych miejsc w rankingu warto specjalnie docenić i wręczyć zwycięzcom wyższe gratyfikacje. 

  1. Nowe wizualizacje monet

Gdy pojawia się nowa historia, nie może zabraknąć w niej kropki nad i, czyli kolejnej wizualizacji monet. Monety to domyślna waluta w aplikacji teambooster, jednak — w razie potrzeb fabularnych — możemy zmienić ją na inną. Jeśli historia opowiada o biegowym maratonie, walutą będą sportowe buty. Spływ kajakarski? Użyjemy kajaków! Wszystko w taki sposób, aby historia w danym sezonie była jak najbardziej dopracowana. 

Dlaczego to działa?

W aplikacji teambooster zawsze się coś dzieje, nie ma miejsca na nudę. Każda historia trwa jedynie 3 miesiące — ledwo uczestnicy przywykną, przechodzimy do kolejnych wyzwań oraz scenerii. Oprócz dobrej zabawy użytkownicy zdobywają wiedzę, która przydaje im się później podczas pracy. 

To również szansa na nowy początek. Jeśli dana drużyna trochę słabiej poradziła sobie w poprzednim sezonie, teraz ma kolejną szansę, by zawalczyć o wyższe miejsce w rankingu. 

Zastosowanie aplikacji teambooster pomaga utrzymać motywację pracowników i eliminować uczucie nudy w programach motywacyjnych. Jeśli obserwujesz spadek zaangażowania pracowników, sprawdź nasze demo i przekonaj się, co możemy Ci zaoferować! 

Szukasz informacji o programach motywacyjnych? Sprawdź nasze najnowsze artykuły

Startujemy?
Aktywuj demo już dziś!

Poznaj podstawowe funkcjonalności naszej aplikacji, aktywując swój indywidualny dostęp.
Samodzielnie wypróbuj naszą aplikację!
Przekaż nam dane, na które powinniśmy aktywować Twój dostęp do demo.
Super!
W ciągu kilku minut, na podany adres email, otrzymasz link do logowania w demo.
Oops! Coś poszło nie tak.
Wypełnij ponownie lub napisz do nas w zakładce Kontakt.